Kundcase
Uppdragsbeskrivning
Nytt namn, nytt varumärke
Uppdraget som Master Design fick var att i första hand ta fram och skicka ett gåvokort till Assemblins alla medarbetare som är ungefär 5000 st i Sverige, Norge samt Finland, i samband med deras namnbyte från Imtech till Assemblin.
Varje anställd fick ett kuvert innehållande en penna, tablettask notispapper och gåvokortet med personligt brev från CEO Mats Jönsson med information om namnbytet och vad det innebar i framtiden.
Budskapet till alla medarbetare var nytt namn, nytt varumärke, nya ägare, ett nytt bolag och att man lämnar det gamla Imtech bakom sig.
Nästa steg var att man ville byta leverantör gällande webshopen och Master Design fick uppgiften att ta fram lite olika profilprodukter och profilkläder som andas Assemblin och speglar hur man vill uppfattas. Beställningsportal togs fram med svenska, norska och finska som språk så att alla länder kunde beställa direkt och få sina leveranser till sig. Idag har man ett fullt sortiment som hela tiden utvecklas beroende på säsong och efterfrågan internt från medarbetare .
En kort tid senare gjorde Assemblin ett förvärv av ett nytt bolag som heter Delta med ca 250 st anställda som också fick ett gåvokort som ett välkomnande i bolaget och kort efter det så köpte man även Skanska Installation med ca 800 st medarbetare.
Assemblin har som ambition att vara ledande i deras bransch och det är spännande och roligt för Master Design att få vara med på denna resa tillsammans.
Kort om uppdragsgivaren
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och Finland. De utformar, installerar och underhåller tekniska system för el, värme, sanitet och ventilation i kontor, arenor, shoppingcenter, bostäder och industrier med den multidisciplinära koncernens styrka och det lokala företagets personliga närvaro. Deras omsättning är mer än 7 miljarder kronor och har mer än 5 000 medarbetare på över 100 orter i Norden.