Kort om produktmedia
Satsa på relationsbyggande profilering istället för enbart traditionell reklam – på så sätt skapar du långsiktighet i din marknadsföring. Rakaste vägen dit sker med produktmedia.
Satsa på relationsbyggande profilering istället för enbart traditionell reklam – på så sätt skapar du långsiktighet i din marknadsföring. Rakaste vägen dit sker med produktmedia.
Profilprodukter, presentreklam, promotionprodukter, give aways, profilkläder, reklamartiklar, företagsprofilering, företagspresenter, företagsgåvor, profilreklam – kärt barn har många namn, men vi väljer att kort och gott kalla det produktmedia. Produktmedia innefattar alla sorters produkter som förses med ett företags eller organisations budskap eller logotyp i syfte att kommunicera varumärket.
Till skillnad från traditionell reklam bidrar produktmedia till långsiktighet och hållbarhet när det gäller marknadsföring. Tv- och radioreklam zappas bort, reklambladet slängs i soporna och mailet sorteras som skräppost. Men t-shirten, vattenflaskan, väskan eller knivsetet köps eller tas tacksamt emot och blir därmed ett träffsäkert sätt att marknadsföra ditt företag på.
Trots alla fördelar med produktmedia utgör det idag bara en bråkdel av marknadsmixen i reklamsegmentet. Men enligt branschorganisationen SBPR och Demoskops stora undersökning från 2020 uppger 71 % att de behåller den produktmedia de erbjuds. Var fjärde person uppger dessutom att de blir mycket eller något mer positivt inställda till företaget de fått profilprodukten av, vilket inte bara gör det relationsbyggande och hållbart – det är dessutom ett kostnadseffektivt sätt att synas.
Vårt kreativa team hjälper dig redan från idéstadiet med att utforma något unikt och givande för just din verksamhet och utgångspunkt. Oavsett om det gäller gåvan till kunderna, uniformen till personalen eller pennan till mässan så har vi vad du behöver. Med vår erfarenhet kan vi även hjälpa dig att få fram vad det är som passar bäst. (Hur snygg din designade kaffemugg än är kommer den inte gå hem som gåva under Lidingöloppet, till exempel.) Kom gärna förbi vårt kontor och titta på vår prisbelönta utställning. Där har vi samlat några exempel från de kunder som har valt att låta oss hjälpa dem.
För 15 år sedan bestämde vi oss för att ta steget från bra till bäst. Sedan dess har vi arbetat efter en strukturerad, och numera beprövad, metod. Den har bidragit till en unik profilering som branschaktör som har levererat goda resultat åt våra kunder.
En känsla för varumärket/företaget
Bassortiment som skapar samhörighet
Enklare produkter för spridning av varumärket
För specifika budskap och tillfällen.